سردار سرلشکر پاسدار شهید سعید مهتدی جعفری

11 مه

زندگی نامه

شهید سعید مهتدی جعفری در سال ١٣٣٧در شهر پیشوای ورامین به دنیا آمد. دوران ابتدایی را در مدرسه شیخ جنید پیشوا سپری کرد. پدرش معاون مدرسه بود اما سعید بدون تکیه به پدرش با تلاش، به آموختن علم پرداخت. وی بعد از اتمام دوره ابتدایی به دبیرستان شریعتی (پهلوی) رفت و وارد مرکز تربیت معلم شد. پس از اخذ مدرک کاردانی در مدارس روستاهای ابردژ (قلعه بلند) ورامین، توچال، پاکدشت و طارند پیشوا به تدریس پرداخت. در زمان حکومت محمدرضا پهلوی به خیل کثیر یاران امام پیوست و سازماندهی پخش اعلامیه‌های امام را در زادگاهش پذیرفت. پس از پیروزی انقلاب به عضویت جهاد سازندگی درآمد و در جمع‌آوری محصولات کاشت آن به کشاورزان کمک کرد. ضمن آنکه کار تدریس را رها نکرد. با آغاز غائله کردستان، به این منطقه رفت و در روانسر و جوانرود مشغول فعالیت شد و فرماندهی منطقه نازآباد، فرماندهی عملیات سپاه جوانرود و فرماندهی عملیات سپاه بوکان را به مدت دو سال پذیرفت.

سردار مهتدی آن‌گاه به جمع دلاوران لشکر ٢٧ محمد رسول الله (ص) پیوست و مسئولیت‌های مختلفی چون فرماندهی گردان کمیل، فرماندهی محور، فرماندهی عملیات لشکر، مسئول اطلاعات لشکر و جانشینی فرمانده لشکر را بر عهده داشت و مدتی بعد فرماندهی لشکر ٢٧محمد رسول الله (ص) را پذیرفت.

تحصیلاتش را در دانشگاه تربیت معلم تهران تا اخذ مدرک کارشناسی در رشته شیمی ادامه داد؛ سپس مدرک کارشناسی ارشد را در رشته مدیریت دفاعی اخذ کرد .

وی از سال ١٣٥٧ وارد راهی شد که در سال ١٣٨٤ با شهادتش به پایان رسید. یکصد ماه در جبهه بودن و ٦٥ درصد جانبازی، روح و جانش را صیقل داده بود. یک پای او از پای دیگرش حدود ده سانتی متر کوتاه‌تر بود. یکی از پاهایش را سیزده بار عمل کردند. دستگاه گوارشش نیز در جنگ به علت اصابت ترکش مشکل داشت. هفت عمل مهم نیز انجام داد تا از دردهایش کاسته شود و بالاخره بعد از سه سال کمی بهبود یافت.

پرواز ارومیه برای حاج سعید مهتدی پرواز به عرش الهی بود. وی سرانجام در ١٩ دی سال ١٣٨٤ در سانحه هوایی سقوط هواپیمای فالکن در نزدیکی ارومیه به شهادت رسید.

وصیت نامه

… برادران، من که نتوانستم به وظایف خود عمل کنم با کوله‌باری از گناه به سوی پروردگار می‌روم و تنها دل به شهادت دارم تا شاید خداوند با ریختن خون من گناهانم را ببخشد و از شما عاجزانه تقاضا دارم که در حق من دعا نموده که خداوند مرگ مرا شهادت در راهش قرار بدهد:
برادران عزیز، من به عنوان یک فرد کوچک از شما تقاضا دارم که همواره و در حالت حامی انقلاب اسلامی، حضرت امام و روحانیت در خط او باشید…